- OCHRONA ŚRODOWISKA
- ›
- Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków
Informacja dla mieszkańców - obowiązkowe zgłoszenie do CEEB (Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków) od 1 lipca 2021 roku
Już od 1 lipca 2021r. rozpoczął się proces składania deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków, który ma na celu zebranie wszystkich danych dotyczących źródeł ciepła i spalania paliw w budynkach mieszkalnych i niemieszkalnych.
Każdy budynek, który posiada zainstalowane źródło ciepła lub spalania paliw o mocy nominalnej do 1MW należy zgłosić wypełniając odpowiednią deklarację.
Deklarację można złożyć w prosty sposób przez Internet – https://www.gunb.gov.pl – nie wychodząc z domu. Wystarczy, że posiada się Profil zaufany/bankowość elektroniczną/e-dowód. Jeżeli nie masz dostępu do Internetu deklarację możesz złożyć osobiście w urzędzie właściwym dla lokalizacji zgłaszanej nieruchomości albo wysłać do urzędu.
Na wysłanie deklaracji obywatele mają 12 miesięcy w przypadku źródeł ciepła lub spalania paliw kiedykolwiek uruchomionych przed 1 lipca 2021r.
W przypadku źródeł ciepła lub spalania paliw uruchomionych po 1 lipca 2021 r. będzie to 14 dni od instalacji źródła ciepła lub spalania paliw.
Deklaracja zawiera takie informacje jak:
- Imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby
- Adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw.
- Opcjonalnie numer telefonu właściciela lub zarządcy
- Adres e-mail również opcjonalnie
- Informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła i źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach.
Załączniki
deklaracja_a_v.1.5_-_28.09.2022.pdf (256,98KB)
deklaracja_b_v.1.5_-_28.09.2022.pdf (290,07KB)